O mnie
Nazywam się Anna Olszowska. Pracuję w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach TSR. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PSTTSR) i Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej (WTTS). Pracuję zgodnie z Kodeksami Etyki tych organizacji. Jestem psycholożką i pedagożką, socjoterapeutką, realizatorką programu "Szkoła dla rodziców i wychowawców", terapeutą integracji sensorycznej.
Jestem absolwentką studiów na kierunkach psychologia, pedagogika opiekuńczo- wychowawcza i pedagogika wczesnoszkolna. Ukończyłam Podyplomowe Studium Socjoterapii. Odbyłam liczne szkolenia z zakresu treningu umiejętności społecznych, rozwijania kompetencji społeczno-wychowawczych, zaburzeń emocjonalnych, trudności edukacyjnych. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne konsultacje i warsztaty dla rodziców. Skutecznie pomagam dzieciom i ich rodzicom w rozwiązywaniu różnego rodzaju trudności. Towarzyszę rodzicom w poszerzaniu kompetencji wychowawczych. Pracuję z osobami dorosłymi, które znalazły się w sytuacjach kryzysowych.
W swojej pracy wykorzystuję różne metody terapeutyczne min. wykorzystuję terapię narracyjną, arteterapię, biblioterapię, dostosowując je do indywidualnych potrzeb klientów. W procesie terapeutycznym wydobywam i wzmacniam zasoby oraz mocne strony klientów.
Stale podnoszę swoje kwalifikacje, dokształcam się i poszerzam swoje kompetencje w zakresie wsparcia psychologicznego dzieci i dorosłych. Pracuję pod okiem doświadczonych superwizorów.
Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą dwóch córek. Uwielbiam podróże, słońce i ciepłe morze. Najbardziej relaksują mnie spacery z psem.
Doskonalenie własne
Studium umiejętności psychologicznych w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (akredytacja PSTTSR):
– ukończyłam całościowe szkolenie z nurtu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) – akredytowane przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PSTTSR) (200 godz.)
– szkolenie w zakresie pracy z dziećmi oraz rodzicami/opiekunami metodą Kids’ Skills – „Dam Radę” i „Jestem z Ciebie dumny” w Laboratorium Edukacji i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Pabianicach , zdobywając tym samym tytuł praktyka metody (32 godz.)
– „TSR w obliczu lęku” w Laboratorium Edukacji i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Pabianicach (16 godz.)
– „Uzależnienie dzieci i młodzieży od gier i komputera w ujęciu TSR/PSR” – w Integri TSR (20 godz.)
– „TSR w pracy z młodzieżą i rodziną” ” w Laboratorium Edukacji i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Pabianicach (21 godz.)
– „Depresja jako sygnał ” w Laboratorium Edukacji i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Pabianicach (16 godz.)
– „Użyteczność TSR w pracy z nastolatkiem” – w Integri TSR (36 godz.)
– „Wsparcie dzieci po doświadczeniach traumatycznych poprzez pracę z ciałem, TSR i zabawę” – Pracownia Terapii i Psychoedukacji Marta Piegat-Kaczmarczyk
– „Język serca w gabinecie – zastosowania języka empatii w pracy w Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach”- CTSR Warszawa (16 godz.)
– Poznawczo-systemowa terapia skoncentrowana na rozwiązaniach – model z Brugii CTSR (10 godz.)
– Trening interpersonalny, prowadzenie: Magdalena Szutarska i Artur Lewiński (40 godz.)
Warsztaty i szkolenia Terapia systemowa:
– kurs podstawowy psychoterapii systemowej indywidualnej i rodzinnej w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej (WTTS) – w trakcie realizacji
– „Specyfika zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży w kontekście terapii systemowej„
Warsztaty i szkolenia w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej:
– „Racjonalna Terapia Zachowania”
– „Podstawy psychoterapii poznawczo-behawioralnej”
– „Poznawczo-behawioralna terapia dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej”- Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej w Warszawie
– „Jeśli nie zespół Aspergera, to co?”- Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin
Inne szkolenia i warsztaty:
– „Kiedy rozumienie nie wystarczy – zastosowanie Teorii Poliwagalnej Porgesa w psychoterapii” – Polski Instytut Ericksonowski
– „Pomoc dziecku doświadczającemu przemocy w rodzinie” – Ośrodek Usług Pedagogicznych i Socjalnych
– „Diagnostyka w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym” poszerzającym kwalifikacje i umiejętności zawodowe z zakresu diagnozy przyczyn trudności szkolnych oraz opiniowania psychologiczno-pedagogicznego- Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych
– warsztat wprowadzający do realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego „Spójrz inaczej” na poziomie szkoły podstawowej – Stowarzyszenie Psychoprofilaktyki Szkolnej „Spójrz inaczej” w Starachowicach
– „Biblioterapia nie tylko w bibliotece” – Ośrodek biblioterapeutyczny Towarzystwa Przyjaciół Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Gdańsku
– „Mindfulness i komunikacja empatyczna”
– „Szkoła dla rodziców i wychowawców”
– Trening Umiejętności Społecznych (TUS)
– „Dziewczyny ze spektrum autyzmu”
– „Terapia przez zabawę”
– „Terapia przez sztukę”
– „Plastyka sensoryczna jako holistyczna metoda wspierająca rozwój dziecka”
– „Terapia ręki”
– „Diagnoza i terapia zaburzeń integracji, sensorycznej I° i II°
– ,,Społeczne konsekwencje niepełnosprawności”
– ,,Przeciwdziałanie dyskryminacji”
– „Trener Funkcji Poznawczych” – Studio Psychologiczne Joanny Węglarz
Stale rozwijam swoje umiejętności, a także uczestniczę w konferencjach naukowych dotyczących psychoterapii. Regularnie biorę udział w szkoleniach specjalistycznych w zakresie wybranych zagadnień w ośrodkach kształcenia terapii krótkoterminowych.