O mnie

Nazywam się Anna Olszowska. Pracuję w nurcie Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach TSR. Jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PSTTSR) i Wielkopolskiego Towarzystwa Terapii Systemowej (WTTS). Pracuję zgodnie z Kodeksami Etyki tych organizacji. Jestem psycholożką i pedagożką, socjoterapeutką, realizatorką programu "Szkoła dla rodziców i wychowawców", terapeutą integracji sensorycznej.

Jestem absolwentką studiów na kierunkach psychologia, pedagogika opiekuńczo- wychowawcza i pedagogika wczesnoszkolna. Ukończyłam Podyplomowe Studium Socjoterapii. Odbyłam liczne szkolenia z zakresu treningu umiejętności społecznych, rozwijania kompetencji społeczno-wychowawczych, zaburzeń emocjonalnych, trudności edukacyjnych. Posiadam wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi i młodzieżą. Prowadzę indywidualne konsultacje i warsztaty dla rodziców. Skutecznie pomagam dzieciom i ich rodzicom w rozwiązywaniu różnego rodzaju trudności. Towarzyszę  rodzicom w poszerzaniu kompetencji wychowawczych. Pracuję z osobami dorosłymi, które znalazły się w sytuacjach kryzysowych.

W swojej pracy wykorzystuję różne metody terapeutyczne min. wykorzystuję terapię narracyjną, arteterapię, biblioterapię, dostosowując je do indywidualnych potrzeb klientów. W procesie terapeutycznym wydobywam i wzmacniam zasoby oraz mocne strony klientów.

Stale podnoszę swoje kwalifikacje, dokształcam się i poszerzam swoje kompetencje w zakresie wsparcia psychologicznego dzieci i dorosłych.  Pracuję pod okiem doświadczonych superwizorów.

Prywatnie jestem szczęśliwą żoną i mamą dwóch córek. Uwielbiam podróże, słońce i ciepłe morze. Najbardziej relaksują mnie spacery z psem.

Doskonalenie własne

Studium umiejętności psychologicznych w nurcie terapii skoncentrowanej na rozwiązaniach (akredytacja PSTTSR):

– ukończyłam całościowe szkolenie z nurtu Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (TSR) – akredytowane przez Polskie Stowarzyszenie Terapeutów Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach (PSTTSR)  (200 godz.)

– szkolenie w zakresie pracy z dziećmi oraz rodzicami/opiekunami metodą Kids’ Skills – „Dam Radę” i „Jestem z Ciebie dumny” w Laboratorium Edukacji i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Pabianicach , zdobywając tym samym tytuł praktyka metody  (32 godz.)

– „TSR w obliczu lęku”  w Laboratorium Edukacji i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Pabianicach (16 godz.)

– „Uzależnienie dzieci i młodzieży od gier  i komputera w ujęciu   TSR/PSR” – w Integri TSR  (20 godz.)

 – „TSR w pracy z młodzieżą i rodziną” ”  w Laboratorium Edukacji i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Pabianicach  (21 godz.)

– „Depresja jako sygnał ”  w Laboratorium Edukacji i Terapii Skoncentrowanej na Rozwiązaniach w Pabianicach (16 godz.)

– „Użyteczność TSR w pracy z nastolatkiem” – w Integri TSR (36 godz.)

– „Wsparcie dzieci po doświadczeniach traumatycznych poprzez pracę z ciałem, TSR i zabawę” – Pracownia Terapii i Psychoedukacji Marta Piegat-Kaczmarczyk

–  „Język serca w gabinecie – zastosowania języka empatii w pracy w Podejściu Skoncentrowanym na Rozwiązaniach”- CTSR Warszawa (16 godz.)

– Poznawczo-systemowa terapia skoncentrowana na rozwiązaniach – model z Brugii  CTSR (10 godz.)

Trening interpersonalny, prowadzenie:   Magdalena Szutarska i Artur Lewiński (40 godz.)

Warsztaty i szkolenia Terapia systemowa:

kurs podstawowy psychoterapii systemowej indywidualnej i rodzinnej w Wielkopolskim Towarzystwie Terapii Systemowej (WTTS) – w trakcie realizacji

Specyfika zaburzeń lękowych dzieci i młodzieży w kontekście terapii systemowej

Warsztaty i szkolenia w nurcie terapii poznawczo-behawioralnej:

– „Racjonalna Terapia Zachowania”

– „Podstawy psychoterapii poznawczo-behawioralnej”

– „Poznawczo-behawioralna terapia dziecka z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej”- Centrum Metodyczne Pomocy Psychologiczno- Pedagogicznej w Warszawie

– „Jeśli nie zespół Aspergera, to co?”- Polskie Towarzystwo Terapii Poznawczej i Behawioralnej Dzieci, Młodzieży i Rodzin

Inne szkolenia i warsztaty:

„Kiedy rozumienie nie wystarczy – zastosowanie Teorii Poliwagalnej Porgesa w psychoterapii” – Polski Instytut Ericksonowski

– „Pomoc dziecku doświadczającemu przemocy w rodzinie” – Ośrodek Usług Pedagogicznych i Socjalnych

– „Diagnostyka w poradnictwie psychologiczno-pedagogicznym” poszerzającym kwalifikacje i umiejętności zawodowe z zakresu diagnozy przyczyn trudności szkolnych oraz opiniowania psychologiczno-pedagogicznego- Pracownia Testów Psychologicznych i Pedagogicznych

– warsztat wprowadzający do realizacji programu wychowawczo-profilaktycznego „Spójrz inaczej” na poziomie szkoły podstawowej – Stowarzyszenie Psychoprofilaktyki Szkolnej „Spójrz inaczej” w Starachowicach

– „Biblioterapia nie tylko w bibliotece” – Ośrodek biblioterapeutyczny Towarzystwa Przyjaciół Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Gdańsku

– „Mindfulness i komunikacja empatyczna”

–  „Szkoła dla rodziców i wychowawców” 

– Trening Umiejętności Społecznych (TUS)

–  „Dziewczyny ze spektrum autyzmu”

–  „Terapia przez zabawę”

– „Terapia przez sztukę”

– „Plastyka sensoryczna jako holistyczna metoda wspierająca rozwój dziecka”

– „Terapia ręki”

  – „Diagnoza i terapia zaburzeń integracji, sensorycznej I° i II° 

– ,,Społeczne konsekwencje niepełnosprawności”

–  ,,Przeciwdziałanie dyskryminacji”

–  „Trener Funkcji Poznawczych” – Studio Psychologiczne Joanny Węglarz

Stale rozwijam swoje umiejętności, a także uczestniczę w konferencjach naukowych dotyczących psychoterapii. Regularnie biorę udział w szkoleniach specjalistycznych w zakresie wybranych zagadnień w ośrodkach kształcenia terapii krótkoterminowych.